Sos z chilli i czosnku

Słodko pikantny  sos z papryczek  chilli i czosnku→⇾  idealny do kanapek, mięs, steków i pizzy.

Jako że dostępne w sprzedaży sosy chilli są dla mnie zbyt kwaśne i słone   postanowiłem że zrobię swoja wersję. Sos jest słodko pikantny, wyrazisty  z lekko dymnym posmakiem wędzonej praktyki. Sos ten powstał metodą prób i błędów nie posiłkowałem się  internetem ani nie bazowałem na cudzych przepisach.


składniki:

140g ostrych papryczek chilli
40g czosnku
15g melasy trzcinowej 
15g octu
15g oliwy z oliwek
15g miodu ( u mnie gryczany)
5g papryki wędzonej
5g suszonych nasion chilli lub innej ostrej papryki (opcjonalnie)
5g soli

 wykonanie:

Papryczki dokładnie myjemy  i osuszamy. 


 Przekrajmy,  czyścimy z błonek  i gniazd nasiennych.


Rozdrabniamy na mniejsze kawałki.


Czosnek obieramy i siekamy w miarę drobno
.

Czosnek, papryczkę  i resztę składników przekładamy do pojemnika w którym będziemy blendować.


Suszone  ziarenka są opcjonalne  i można je pominąć, osobiście lubię na ostro :-)



Zblendowany sos przekładamy do wyparzonych  i wypieczonych w piekarniku słoików.

Świeżo przygotowany  sos  przechowujemy w lodówce do 7 dni.
Sos śmiało możemy pasteryzować jeśli zależy nam na dłuższym przechowaniu.

                               SMACZNEGO



Popularne posty