Solona ikra i mlecz śledzia w oleju

Ikrę i mlecz ze  śledzia z cebulą w oleju to specjalność mojego  nie żyjącego już Teścia .
Pierwszy raz jadłem ją 6 lat temu podczas  1 świąt spędzonych z Żoną i  rodzicami.  Bardzo mi zasmakowała i od tamtej pory przygotowuje ją kiedy tylko trafią  mi się solone matiasy . Zapraszam do wypróbowania przepisu.









składniki:


solona ikra i mlecz śledzia
cebula
olej rzepakowy
pieprz czarny, liść laurowy, ziele angielskie , chili  ale to już moja modyfikacja


 

przygotowanie:


Ikrę i mlecz czyścimy z luźnych błon i moczymy w zimnej wodzie często ją zmieniając. Po upływie doby i kilka zmian wody wstecz  przeprowadzamy próbę smakową. Ikra ma być lekko słona.


Cebulę kroimy w kosteczkę i dodajemy do wymoczonej ikry i mleczu. 



Doprawiamy  pieprzem, chili, zmielonym w moździerzu liściem laurowym i zielem angielskim.



Zalewamy olejem dokładnie mieszamy.


  Odstawiamy w chłodne miejsce na minimum 2 doby.


                                          SMACZNEGO

Popularne posty