САЛО słonina smakowa solona na mokro

SŁONINA SMAKOWA SOLONA NA MOKRO


składniki: 

gruba słonina( minimum 2 cm)
sól kamienna
nasze ulubione  przyprawy


przygotowanie:


Słoninę kroimy w dużą  kostkę i zabieramy się za przygotowanie  solanki.




 Na litr wody dajemy szklankę(250ml) soli, kilka listków i kulek ziela.


  Mieszamy i  doprowadzamy do wrzenia.


Do wrzącej  solanki  wkładamy słoninę pokrojona w kostkę.


 Przykrywamy talerzykiem i dociskamy (słonina ma być całkowicie pokryta solanką).



W ten sposób przygotowaną słoninę przetrzymujemy  4 dni.

Do wyparzonych słoików przekładamy słoninę przesypując ją  naszymi ulubionymi przyprawami, Ja zrobiłem z  kminkiem, czubrycą zieloną, ziołami prowansalskimi i mieszanką papryk ( ostra, słodka, wędzona)





Słoiki mamy napełnione przyprawami i słoniną, czas przygotować właściwą solankę. Na litr wody dajemy pół szklanki soli  całość mieszamy, doprowadzamy do wrzenia i  zalewamy słoiki.


Jeśli jesteśmy pewni swoich zakrętek  zakręcamy słoiki, ja swoich nie byłem i doszczelniłem je folią spożywczą.

Szczelnie zakręcone słoiki  pasteryzujemy 3 razy po 30 minut.

 Słonina jest najsmaczniejsza po miesiącu leżakowania, wiem wiem ciężko jest dotrwać ale  warto poczekać.




                                            SMACZNEGO

Popularne posty